Dj X-Qube – Συλλογή Γυναικείων Φωνών

Καλησπέρα σας αγαπημένες.

Σήμερα είπα να σας παρουσιάσω μία δικιά μου συλλογή, ως αφιέρωμα στις γυναικείες φωνές, με επιλεγμένα αγαπημένα κομμάτια.

Δεν θα ακούσετε ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής, αλλά και όχι μία συγκεκριμένη μουσική χρονική περίοδο. Αφήστε την μουσική να σας διαπεράσει και νιώστε τις δονήσεις του κάθε κομματιού. Δείτε το, σαν ένα ενιαίο έργο, όχι όμως με αρχή, μέση και τέλος, αλλά σαν ένα κύκλο, υπάρχει ένα σημείο εκκίνησης και εφόσoν ολοκληρωθεί ο κύκλος, επιστρέφει πάλι και ξαναρχίζει ο κύκλος.

Ξεκινάμε με την Κυρία της Jazz, Nina Simone (τα λόγια είναι περιττά, όπως λέει και το λαικό άσμα), περνάμε στις μοναδικές Abigail Gorton και Michele Adamson, ταξιδεύοντας το νου με τις αιθέριες φωνές τους μέσω της μουσικής των Shpongle. Στη συνέχεια Madonna, σε συνεργασία με τον Γάλλο παραγωγό Mirwais, σε μία ερμηνεία που δικαιολογεί απόλυτα τον τίτλο της ως η βασίλισσα της Pop. Πάμε και μια βόλτα προς Βρετανία πλευρά, και πιο συγκεκριμένα Brixton. Εδώ συναντάμε την Elly Jackson, οπού μέσα από τους La roux, ερμηνεύει το In for the kill, αλλά σε μία dubstep έκδοση από τον Skream. Παραμένουμε Βρετανία και περνάμε από το “θρυλικό” Bristol, για την μουσική σκηνή που έβγαλε στην δεκαετία του 1990, στους “ηγέτες” του trip hop, Massive Attack, οπού η Shara Nelson, με την χαρακτηριστική φωνή της, κατάφερε να κάνει το safe from harm, ένα κομμάτι, σήμα κατατεθέν για τα 90’s. Θα πρότεινα σε κάποια φάση να ακούσετε ολόκληρο το album, Blue lines, πρόκειται για ένα από τους σημαντικότερούς δίσκους της δεκαετίας του 1990.

Και βέβαια δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε απ’ έξω τους Archive, οπού μέσα από τον πρώτο τους δίσκο (Londinium), η Roya Arab κινείται σε πιο Soul, Jazzy δομές. Πάμε και λίγο πιο Βόρεια, εδώ έχουμε τους Royksopp, οπού στο τελευταίο album τους, χρησιμοποίησαν για φωνητικά την επιβλητική αλλά και αιθέρια Robyn, με το monument, ένα πραγματικό μνημείο της σχολής που χάραξαν. Θα κάνουμε και μία αναφορά βέβαια στους Morcheeba, οπού στο κομμάτι Enjoy the ride, χρησιμοποίησαν την Judy Tzuke, αντί της Daisy Martey, οπού είναι η βασική τραγουδίστρια της μπάντας και πραγματικά έδωσε ένα άλλο τόνο σε αυτό το track, χωρίς βέβαια να υποτιμούμε την Daisy Martey. Οι Thievery Coorporation, για τους οποίους μιλήσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, μαζί με την Loulou Ghelichkhani, μας πάνε σε πιο καλοκαιρινό mood, χρησιμοποιώντας τη Γαλλική γλώσσα αυτή τη φορά και βέβαια καταφέρνουν να δώσουν στο κομμάτι την αισθητική που του αρμόζει. Στα 3 τελευταία κομμάτια, ανεβάζουμε τους ρυθμούς, σε πιο χορευτικό ύφος και πιο συγκεκριμένα, από τα πρώτα “αγνά” βήματα της dance μουσικής, από την δεκαετία του 1990, οπού οι Γερμανοί Snap, χρησιμοποιώντας την “επική” Niki Haris, δημιούργησαν το Exterminate, μία ωδή προς την Μητέρα μουσική. Ένα από τα αγαπημένα μου project εκείνης της εποχής, ήταν και οι Jam & Spoon, οπού η τρομερή φωνή της Plavka, έκανε το το Right in the night ένα από τα hit της εποχής, ξεκινώντας το κομμάτι με τον απόλυτο στοίχο, “Fall in love with music …”. Για το τέλος έχουμε τους Opus III, οπού η Kirsty Hawkshaw, έκανε τα πρώτα της βήματα χρησιμοποιώντας την φωνή της, σε dance εκτελέσεις, θα την δούμε στην πορεία των χρόνων σε πολλές συνεργασίες διαφόρων Dance παραγωγών. Το Κομμάτι έχει ίσως ένα από τους πιο όμορφους στοίχους που έχουν γραφτεί, “It’s going to be a fine night tonight, it’s going to be a fine day tomorrow.” Απλά να το ακούτε όποτε δεν είστε καλά ψυχολογικά και να είστε σίγουρες, αν μπορέσετε και αισθανθείτε την δόνηση του κομματιού, θα σας κάνει να νιώσετε πολύ πιο όμορφα. 

Η συλλογή του απίστευτου Dj X-Qube μπορεί να κατέβει από το ακόλουθο λινκ: Κατεβάστε την και απολαύστε!

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Close Menu